خبرگزاری فارس: جنبش الحوثی فیلم سرنگونی یک هواپیمای "میگ " متعلق به ارتش یمن را که دیروز صبح توسط این نیرو‌ها مورد هدف قرار گرفت به نمایش گذاشته ‌است.
جنبش الحوثی فیلم سقوط یک هواپیمای میگ متعلق به ارتش یمن را که دیروز صبح توسط این نیرو‌ها مورد هدف قرار گرفت به نمایش گذاشته ‌است. در این دو فیلم آتش گرفتن هواپیما و خاموش کردن آن توسط مردم محلی و همچنین هویت خلبان به نمایش درآمده است.
در این فیلم مردم محلی با شعار "الله اکبر " از سقوط این هواپیما اظهار خوشحالی می‌کنند. جنبش الحوثی دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد این هواپیمای میگ که قصد داشت مثل هر روز در دو ماه گذشته به بمباران روستا‌ها، خانه‌ها و منازل مردم اقدام کند، مورد حمله ضد هوایی نیروهای این جنبش قرار گرفت.
این هواپیما که بمب و موشک با خود حمل می‌کرد در منطقه "الشعف " و در بخش "ساقین " استان صعده سرنگون شد.
این در حالی است که ارتش یمن در ابتدا اعلام کرد این هواپیما با کوه‌های منطقه برخورد کرده است اما این درحالی است که منطقه سقوط هواپیما یک مزرعه است.
این هواپیما به همراه یک هلی‌کوپتر که ده روز پیش در منطقه "دماج " سقوط کرد چهارمین هواپیمایی است که در طول شش جنگ اخیر توسط جنبش الحوثی مورد هدف قرار گرفته است. این جنبش همچنین اعلام کرد سروان "شمسان محمد عبده " که خلبان این هواپیما بوده است در این حمله کشته شده است.
این جنبش همچنین طی بیانیه‌ای که امروز منتشر کرد از ادامه درگیری‌های این جنبش و ارتش یمن در منطقه "مقاش " در حومه شهر صعده و منطقه "منازله " در مرز عربستان و منطقه "آل عمار " خبر داد.